موضعا پئانو بودن مدلهای کریپکی خاص برای حساب شهودگرایانه

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
  • نویسنده حسین کهن
  • استاد راهنما مجتبی منیری
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1377
چکیده

حساب هتینگ ha صورت شهودگرایانه حساب پئانو pa است که با حذف اصل طرد شق ثالث pem از آن حاصل می شود. در این پایان نامه توصیفی از نتایج wehmeier درباره ارضاء (زیرنظریه های) pa در جهانهای مدلهای کریپکی ha آورده می شود. برای مثال، هر قضیه ii2 از pa (که در ha نیز برهان پذیر خواهد بود) در هر مدل کریپکی ha موضعا صادق است . به علاوه، مدلهای کریپکی توسیع انتهایی برای ha قالب - 1 گردایه را نیز (که در ha برهان پذیر است) موضعا ارضا می نماید. نشان داده می شود که ha قالبهای pem و lnp محدود شده به فرمولهای را ثابت می نماید. نسبت به کلاس مدلهای کریپکی -pa نرمال، ha نظریه ای کامل اما غیر درست است . با استفاده از روش هرس ، موضعا پئانو بودن مدلهای کریپکی از عمق متناهی و یا روی قاب w یا یکی از انواع ترتیبی خاص دیگر ثابت می شود. اصل مارکوف به صورت مختصر مطرح و هم ارزهایی برای آن در مدلهای کریپکی خطی آورده می شود. نشان داده می شود که جهانهای غیر پئانو در مدلهای کریپکی ha (در صورت وجود) به این زعم زائد هستند که با حذف (تعدادی متناهی و در صورت به طور وارون خوش بنیاد بودن قاب همه) آنها، نظریه (شهودگرایانه) مدل تغییر نمی یابد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حساب مرتبه اول پئانو و زیرنظریه های آن همراه با چند مساله مرتبط در نظریه پیچیدگی

در این مقاله، مروری بر نظریه های مرتبه اول حساب خواهیم داشت. همچنین اشاره خواهیم کرد که زیرنظریه های ضعیف حساب، ارتباط های اساسی با نظریه پیچیدگی دارند. در انتها، اشاره ای به نظریه های مرتبه اول شهودی حساب خواهیم کرد.

متن کامل

میدان های بسته حقیقی و مدل های حساب پئانو

زیرحلقه مرتب گسسته ‎i‎ از میدان بسته حقیقی ‎r‎ یک بخش صحیح برای ‎r‎ گفته می شود هرگاه برای هر x در r‎ عضو ‎i در i‎ موجود باشد که ‎i < x < i+1‎. در حدود نیم قرن پیش شفردسون نشان داد که یک حلقه مرتب گسسته ‎i‎ یک بخش صحیح برای یک میدان مرتب بسته حقیقی ‎r‎ است اگر و تنها اگر ‎i‎ یک مدل استقرای باز باشد. در مقاله ای که این پایان نامه بر اساس آن نوشته می شود، نشان داده شده است که اگر بخش صحیح ‎i‎...

مدل های نااستاندارد تعریف پذیر در حساب پئانو

در این پایان نامه به خواص مدل های تعریف پذیر حساب پئانو در مدل های دیگر پئانو پرداخته می شود.

15 صفحه اول

دلالت‌شناسی اسم‌های خاص و داستانی در آرای ابن‌سینا، کریپکی و اومبرتو اکو

در این مقاله با طرح دلالت شناسی سول کریپکی، فیلسوف و منطق‌دان آمریکایی معاصر در باب اسم‌های خاص و اسم‌های داستانی، به شرح و نقد آراء اومبرتو اکو فیلسوف، نشانه‌شناس و داستان‌نویس ایتالیایی در باب دلالت‌شناسی اسم‌های داستانی (fictional names) پرداخته‌ایم و در این میان، ردپای بعضی از مهم‌ترین این مباحث یعنی اسم‌های خاص واقعی را در آثار ابن‌سینا نشان داده‌ایم.

متن کامل

کاربرد روش جستجوی ممنوع برای حل گونه ای خاص از مدلهای توزیع چندکالایی

مدل توزیع چندکالایی1 یکی از مدلهای جالب و پرکاربرد برنامه ریزی ریاضی است که در شبکه توزیع محصولات نقش مهمی را ایفا می کند. هدف از مقاله حاضر تشریح و حل گونه ای خاص از مسئله توزیع چند کالایی است که در آن یک کالا در مسیرارسال از کارخانه به مشتری می تواند از مراکز توزیع گوناگونی عبور کند. مسئله مورد بحث عبارت است از تعیین اینکه کدام مراکز توزیع باید مورد استفاده قرار گیرند به نحوی که تمام تقاضای م...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023